sobota 28. ledna 2012

Vampýrská akademie - Richelle Mead

Název: Vampýrská akademie
Originální název: Vampire Academy
Autor: Mead, Richelle
Žánr: fantasy (upíři)
Série: Vampýrská akademie
Díl: prví
Nakladetelství v ČR: DOMINO
Počet stran: 279
V ČR vyšlo: srpen 2009

Oficiální stránky: www.vampireacademybooks.com



Anotace: Morojská princezna Lissa a její nejlepší kamarádka Rose uprchly ve smrtelném strachu z vampýrské akademie, ale po dvou letech byly vypátrány tajemnými strážci a odvlečeny zpět. Znovu se tak ocitají v obrovském nebezpečí, protože na akademii se mohou pohybovat nebezpeční Strigojové.Ti chtějí Lissu zničit, protože jako jediná dcera urozeného morojského rodu je překážkou jejich plánu na ovládnutí světa vampýrů. Naštěstí je tady ale dhampýrka Rose, v jejichž žilách se smísila krev vampýrů a lidí, takže dokáže zlým Strigojům lépe čelit. V tajemném a ponurém světě akademie ale nebude snadné odolat všem nástrahám a zradám: Lissa bude muset opatrněji využívat svých nadpřirozených schopností, aby nepadla do strigojské pasti, a Rose se musí vzdát velké lásky, aby mohla kamarádku ochránit a za žádných okolností ji nezklamat. Jediné, nač se totiž mohou obě spolehnout, je jejich vzájemné pouto, jejich přátelství…

Můj názor:

Rose je přesně ten typ postavy, kterou mám nejraději. Je silná, vtipná a většinou přátelská. Když chce, dokáže být drsná. Lissa je naopak typ postavy, kterou ráda nemám, je hrozně křehká a podstatě si nechá všechno líbit. Spojením Rose a Lissy nám vznikne dokonalé knižní přátelství. Jedna o druhou se starají, svěřují si tajemství, i když Lissa to vždy nedělá dobrovolně, ale kvůli jejich „poutu“ stejně Rose všechno zjistí.
Dimitrij je ten typ chlapa, kterého prostě musíte milovat. Je sexy, drsný, a když je s Rose tak i vtipný a něžný (ale to se hlavně projeví až v dalších dílech). S Rose budou tvořit nádherný pár.

Děj 1. dílu nás hlavně seznámí a povahou postav a se světem Morojů. Tento svět si velice rychle oblíbíte, zjistíte, že jejich systém Moroj + strážce dhampýr je promyšlený a efektivní. Anotace příliš nevystihuje děj 1. dílu. Strigoj zde bude pouze jeden a to až úplně na konci a ani to nebude v té hlavní dějové linii. Viktor je typický „záporák“. Nejdřív si myslíte, že je to „fajn chlapík“ ale najednou se vše otočí a je z něho zloduch. Abych řekla pravdu, tak mi od začátku nesednul. Lissininy schopnosti se nám postupně projevují celý 1. díl. Rose zjišťuje, co jsou ty schopnosti vlastně zač a proč by je měla Lissa okamžitě přestat používat. Přichází také na to, jak vlastně vzniklo jejich „pouto“.

Tahle série má přesně to, co od knížek očekávám. Je napínavá, vtipná, je v ní milostná zápletka. Kdyby to bylo na mě, dala bych tam víc milostných scén, ale to by to za chvilku mohla být knížka od 18-ti let :-D.


MOJE HODNOCENÍ
   



3 komentáře:

  1. Dneska jsem dočetla :) Napřed jsem se do toho nemohla moc vžít, protože jsem před tím četla hunger games, ale je to opravdu skvělá knížka. Teď čtu dvojku a jsem zvědavá, jak se to bude dál vyvíjet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak:) Hned předtím než jsem začala číst Vampire avademy jsem dočetla Hunger games a nějak mi dělalo problém se do toho dostat. Ted jsem asi v polovině knihy a je to lepší:D

      Vymazat
  2. Nejlepší je třetí díl a pak šestý :-) takže rozhodně čti dál :-)

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...