pondělí 6. února 2012

Válka čarodějek - klan vlčice - Maite Carranz

Název: Válka čarodějek - klan vlčice
Originální název: The war of the witches
Autor: Carranz, Maite
Žánr: fantasy (čarodějky, duchové)
Série: The war of the witches
Díl: první
Nakladetelství v ČR: Albatros Cooboo
Počet stran: 270
V ČR vyšlo: 2010

Stránky autorky: www.maitecarranza.com/

Anotace:
Čas vyvolené přichází a odvěká válka čarodějek znovu vzplane po celém světě. A mladá Anaid do poslední chvíle netuší, že i ona bude na téhle šachovnici hrát důležitou roli. Neví nic o čarodějkách Odiš a Omar, dávných proroctvích, ani o přízračném světě. Trápí ji hlavně vlastní vzhled a osamělost. Připadá si jako ošklivé káčátko ve stínu své krásné a výstřední matky. Ale v den, kdy její matka zmizí, se Anaid náhle octne na cestě do neznáma. Troufne si přijmout svůj osud?
Můj názor (pozor spoiler!)
Anaid je nejdřívě nesebevědomá čtrnáctiletá holka, kterou ve škole nemá nikdo rád. Pak jí jednou v noci zmizí máma a ona se celá změní. Poté co zjistí, že je čarodějka, dělá všechno možný, až na poslouchání starších a moudřejších.

Skoro od samého začátku knížky víte jak to dopadne. Autorka se nejspíš snaží aby byl konec naprosto nečekaný, ale to se jí vůbec nepovedlo. Od samého začátku víte, že Anaid není tak obyčejná jak se zdá a že Selene -  její matka, není taková mrcha.

Knížka není napsaná špatně, byl to dokonce i dobrý nápad: Válka mezi Omar a Odiš, ale autorka to celé vzala za špatný konec a pro mě se z toho nakonec stala knížka, kterou jsem na mě četla strašně dlouho a doufala, že už brzo skončí. Taky jsem do poslední kapitoly čekala nějaký nečekaný zvrat, ale nic. Vše se stalo tak jak jsem předpokládala.

Podle mě by se mi třeba před rokem líbila, ale teď už ne. Asi mi v tý knížce chyběla i nějaká milostná zápletka, ale jelikož jsou čarodějky jen ženy, tak nějak nevim, jestli se jí v příštích dílech dočkám. Teda když si příští díly přečtu.

Abych nebyla pořád tak kritická, na knížce se mi líbil nápad na jednotlivé klany. Jako kmen Vlčice apod.. Líbilo se mi, že každý klan měl svůj druh magie.

Tuto knížku bych nejspíš doporučila mladším generacím (neřikám, že já jsem nějak stará :D) tak okolo 14 let. A nebo těm, kterým nevadí, jak je děl předvidatelný a ocení skvělý nápad autorky :-)

HODNOCENÍ



Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...